Publisher is the useful and powerful WordPress Newspaper , Magazine and Blog theme with great attention to details, incredible features...

De ce nu te vindeci de răceală, doar cu vitamina C. Studiu

79

De ce nu te vindeci de răceală, doar cu vitamina C. Studiu

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a făcut publice, la sfârşitul acestei săptămâni, imagini cu lucrările în desfăşurare pe loturile 1 şi 2 ale Autostrăzii Sebeş – Turda, adică tronsoanele cele mai întârziate, de la Sebeş până la intrarea în Aiud. Sunt evidenţiate operaţiuni de turnare a fundaţiei carosabilului şi de montare a stâlpilor de susţinere. Reamintim că termenul estimat pentru finalizarea lucrărilor pe cele două tronsoane este anul viitor, dată optimistă, având în vedere recenta amânare a deschiderii circulaţiei pe lotul 3 şi stadiul din teren.

Până la sfârşitul anului trecut, lucrările pe tronsonul de 17 kilometri de la Sebeş la ieşirea din Alba Iulia spre Cluj – lot 1, de care se ocupă Asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA – Pomponio Construcţii SRL, erau la stadiu de realizare de 39,5%. Contractul cu CNAIR a fost semnat în 2014, în acelaşi an au început lucrările, cu termen iniţial de finalizare februarie 2016, apoi au fost oprite (octombrie 2015). În 28 iunie a fost dată autorizaţia de construire pe secţiunea A şi abia în octombrie 2017 s-a dat şi autorizarea de construire pentru nodul Alba Iulia Nord (secţiunea B din lotul 1, „Secțiunea B – km 14+000 – km 17+000″). Au fost modificări de proiect. Avansul lucrărilor pe 2017 a fost de circa 20%. La începutul anului trecut, stadiul lucrărilor era la 16,2%.

Citește și Lotul 3 al Autostrăzii Sebeş-Turda va fi deschis circulației până în MARTIE. Concluzii înainte de recepția lucrărilor

Proiectul prevede două noduri rutiere în zona oraşului Alba Iulia, la sud – km 8 şi la nord – km 16, poduri de traversare a râului Mureş şi a râului Ampoi, supratraversări de drum judeţean şi cale ferată. Mai este şi nodul rutier în zona Lancrăm, care va asigura legătura cu Autostrada Orăştie – Sibiu.

Pe lotul 2, anul trecut, avansul de lucrări a fost de aproape 30%. Pe tronsonul de 24,25 km, de la ieşirea din Alba Iulia până la intrarea în Aiud, la începutul anului 2017, lucrările erau la stadiu de 15% şi în decembrie ajunseseră la 44%. Constructor este Asocierea Aktor Technical Societe Anonyme (Aktor SA) – Euro Construct Trading 98 SRL, cu contract 549.332.493,62 lei (fără TVA), semnat în 14 noiembrie 2014. Termenul de finalizare din contract era 2 octombrie 2016. În 5 aprilie a fost obţinută autorizaţia de construire pe sectoarele 2 şi 3 (km 22+500 – km 25+300; km 26+100 – km 35+000; km 35+000 – km 41+250). Ulterior, în iunie, au fost date autorizaţii pe tot tronsonul. Termenul actualizat de finalizare a lucrărilor este tot anul viitor. Proiectul include nod rutier la Teiuş (km 26).

Citeşte şi Pro Infrastructură: Amânarea deschiderii Lotului 3 al Autostrăzii Sebeş-Turda, „crimă la adresa şoferilor”

În ceea ce priveşte celelalte două loturi ale Autostrăzii Sebeş-Turda, potrivit celor mai recente declaraţii oficiale, inaugurarea a fost amânată până în primăvară.

La verificarea în teren a lucrărilor pe lotul 3 al Autostrăzii Sebeş-Turda, în vederea recepţiei acestora, din 9 ianuarie, CNAIR a precizat că unele neconformităţi, descoperite în noiembrie, se regăsesc încă pe tronson. Întrebat despre o dată estimată pentru deschiderea circulaţiei, purtătorul de cuvânt al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Alin Şerbănescu, a declarat că în luna martie, cel târziu.

”S-a respins receptia sau, mai bine-zis, s-a amânat preluarea amplasamentului cu 90 de zile. Principalele neconformitati care trebuie remediate sunt legate de rugozitatea, planeitate, soluțiile tehnice folosite de constructor pe pod nu corespund proiectului tehnic, iluminatul pe lampi cu sodiu trebuie înlocuit cu iluminat cu led, mai economic. În functie de cum va permite si vremea, constructorul are 90 de zile sa remedieze aceste aspecte”, a delcarat Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt al CNAIR.

Citeşte şi Pe bretelele de acces pe autostrada Sebeș – Turda ”abia încape un Duster”. Raport alarmant privind Lotul 3

Amânarea repetată a deschiderii acestui tronson a generat numeroase discuţii în mediul public. La modul în care se lucrează pe şantierele de autostradă şi datele la care ar trebui finalizate s-a referit şi premierul Mihai Tudose.

Acesta a declarat, la Realitatea TV, în contextul în care şefii de la autostrăzi i-au prezentat evoluţia lucrărilor de infrastructură în tronsoane:

„Eu nu vorbesc în tronsoane. Le-am spus colegilor mei că nu sunt sănătoşi la cap, o autostradă pleacă dintr-un oraş şi se duce în alt oraş, nu-i autostradă un tronson care pleacă de la kilometrul cutare şi ajunge la kilometrul cutare. Am zis că dacă-l prind pe vreunul la o astfel de inagurare, îl dau afară.”

Pe lotul 4, lucrările ar putea fi inaugurate în februarie 2018.

Citeşte şi FOTO: Lotul 4 al Autostrăzii Sebeș-Turda, aproape de final. Lucrările ar putea fi recepționate în februarie

Stadiul lucrărilor în decembrie 2017, pe loturi, pentru Autostrada Sebeş-Turda (sursa forum peundemerg.ro, care citează CNAIR)

Lotul 1 (17 kilometri, de la intrarea pe autostradă de la Sebeș până la Pârâul Iovului, ieşire din Alba Iulia) – stadiu lucrări: 39.5% (comparativ, în noiembrie, 39%)

Pe acest tronson lucrează Asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA – Pomponio Construcţii SRL. Proiectul prevede două noduri rutiere Alba Iulia Sud la km 8 şi Alba Iulia Nord la km 16. Valoarea contractului este de 541.739.137, 21 lei (fără TVA), semnat în 14 noiembrie 2014. Lucrările au început în 2 decembrie 2014 şi aveau termen inţial de finalizare 2 octombrie 2016. Au fost oprite în octombrie 2015, iar în 28 iunie a fost dată autorizaţia de construire. Doar pe secţiunea A, însă. În octombrie 2017, s-a dat autorizarea pentru nodul Alba Iulia Nord (secţiunea B din lotul 1, „Secțiunea B – km 14+000 – km 17+000″)

Lotul 2 (24,25 km, de la ieşirea din Alba Iulia – Pârâul Iovului până la intrarea în municipiul Aiud, km 17+000 – km 41+250) – stadiu lucrări: 44% (comparativ, în noiembrie, 43,10%).

Include nod rutier la Teiuş (km 26). Constructor este Asocierea Aktor Technical Societe Anonyme (Aktor SA) – Euro Construct Trading 98 SRL, cu contract 549.332.493,62 lei (fără TVA), semnat în 14 noiembrie 2014. Termenul de finalizare din contract era 2 octombrie 2016. În 5 aprilie a fost obţinută autorizaţia de construire pe sectoarele 2 şi 3 (km 22+500 – km 25+300; km 26+100 – km 35+000; km 35+000 – km 41+250). Ulterior, în iunie, au fost date autorizaţii pe tot tronsonul.

Lotul 3 (12,45 km urmează traseul de la intrarea în Aiud până la nodul de la Decea; km 41+250 – km 53+700) – stadiu lucrări: 99% (comparativ, în noiembrie, 97,50%).

Pe acest tronson sunt două noduri rutiere, inclusiv bretele de acces, la Aiud (km 44+700) şi Unirea (km 53+200).

Constructor este Tirrena Scavi S.p.A (Societa Italiana per Condotte d’Acqua S.p.A), cu valoare contract de 420.511.921,44 lei (fără TVA), semnat în 16 aprilie 2014 şi termen iniţial de finalizare 20 martie 2016. Aici, lucrările au început în mai 2014, cu proiectarea. În iunie, s-a intrat în legalitate în ceea ce priveşte executarea lucrărilor, prin eliberarea autorizaţiei de construire.

Lotul 4 (16,3 km, de la nodul Decea până la intrarea în autostradă în zona Turda; km 53+700 – km 70+000) – stadiu lucrări: 94%  (comparativ, în noiembrie, 90%).

A a primit autorizaţiile de construire în iulie. Constructor este PORR Construct SRL/PORR Bau GMBH, cu contract de 470.004.894,83 lei (fără TVA), semnat în 16 aprilie 2014. Pe acest lot se va face joncţiunea între A10 şi Autostrada Transilvania (A3).

sursa foto: Facebook (CNAIR)

Publicat la Sun, 14 Jan 2018 15:30:02 +0000

ACTUALITATE